pimpim - kaninblogg

Alla inlägg under juli 2011

Av Hanna - 29 juli 2011 08:37

Gissa vilken ras PimPim är?


 

Han är en dvärgvädur!! Dvärgväduren är en av de vanligaste tamkaninerna. Den har lätt för att bli tam, kan bli mycket duktig på att hoppa och är medelstor :D

Tycker ni att beskrivningen stämmer in på PimPim? :D

Det tycker jag! :D



Av Hanna - 28 juli 2011 17:25

En liten djur och natur film :)



 

Av Hanna - 28 juli 2011 09:23

Hur du lär din kanin att hoppa.


Det allra första steget är att vänja kaninen vid att gå i sele. När man gör det ska kaninen få skutta runt lite som den vill. Man ska aldrig dra i selen.


När kaninen är van vid selen kan man börja hoppträna den. Börja med låga hinder. Ca 5 cm. För att kaninen ska bli van vid hinder kan man ställa ett hinder i kaninens hage så att den får nosa lite på det.


Första gången kaninen ska hoppa räcker det att använda ett hinder.


Ställ kaninen framför hindret och vänta på att den ska hoppa över. Det enda man kan göra är att styra kaninen så att den förstår att enda vägen är över hindret. Om kaninen ändå inte hoppar kan man kittla den lite försiktigt vid baktassarna. När den hoppat alla hinder som man använder ska man lyfta tillbaka kaninen och börja på samma håll igen. Annars kan kaninen tro att man kan hoppa fram och tillbaka på samma hinder.


När kaninen börjar förstå vad det går ut på kan man använda fler hinder och lite högre. Det är meningen att kaninen självmant ska skutta mellan hindren så man får fortsätta med att vänta in kaninen och bara styra den mot hindret.


När kaninen har hoppat över, ge massor med beröm så att den förstår att den gör rätt!!

Av Hanna - 26 juli 2011 19:42


  
 En liten film när min duktiga kanin hoppar igen!


PS. Läs gärna gästboken och skriv egna inlägg där :)

Av Hanna - 22 juli 2011 10:41

Just nu ser bloggens header ut såhär


   Vad tycker ni om den? :D PimPim tycker att den är lysande!!

Av Hanna - 21 juli 2011 21:25

Nu har jag skapat en ny kategori som heter PimPims tankar. Den kommer handla om hur jag tror PimPims tankar är om vissa saker.


PimPims tankar om hinder:


Hinder är alltid i vägen för mig! Då måste jag hoppa över dem och det är ansträngande. Ibland trillar hindren ihop och då måste jag hoppa en gång till. Det bästa med hinder är att när man har hoppat klart, då kan man få mat!! :D

Av Hanna - 21 juli 2011 21:17

Idag har jag byggt ett till hinder till PimPim. Det är lite högre än det förra och än har inte PimPim klarat att hoppa det högsta. Just nu kan han nästan hoppa 30 cm!!


Bilder och filmer på PimPim när han hoppar hindret kommer senare.


Tycker ni det är roligast med bilder, filmer eller text? Kommentera gärna vad ni tycker och om ni har några förslag vad som är roligt att läsa om :D

Av Hanna - 20 juli 2011 22:05

Välkommen till PimPims blogg. Den kommer att handla om min kanin PimPim. Idag byggde jag och min pappa ett hinder till honom. Här kommer en liten film när han provhoppar det.



 
 

Först fuskar han lite men sedan går det bra!!


En design till bloggen kommer snart.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen ska du vara till PimPims blogg!! Här får du läsa om min kanin PimPim och annat om kaniner :D

Länkar

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kategorier

Skriv i PimPimsblogg!!

PimPim

PimPim

    Ras: Dvärgvädur

Färg: Viltgrå

Född: 4 augusti 2006

Personlighet: Väldigt tam, matglad, lite lat och duktig på allt!! :D

Omröstning

Hur ofta ska en bra blogg uppdateras
 1 gång i veckan
 3-5 gånger i veckan
 Varje dag
 Flera gånger varje dag
 Någon gång i månaden

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards